خرید کشمش سبز قلمی صادراتی در بسته بندی های یک کیلویی

کشمش سبز قلمی از محصولات تولیدی و صادراتی ایران است که با نام‌های متفاوت دیگری از جمله پیگامی و آجیلی نیز شناخته می‌شود. کشمش سبز قلمی علاوه بر محبوبیت در بازار داخلی، محصولی پرفروش در سایر کشورها می‌باشد. کشمش سبز قلمی محصول انگور عسگری به خصوص انگور عسگری کاشمر است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

این محصول را می‌توانید در بسته‌های یک کیلویی خریداری کنید. کشمش سبز از آجیل‌های محبوب و مفید برای افزودن به سبد غذایی حتی برای بیماران دیابتی است.

برای آگاهی از فواید انگور سبز و شناختن ویژگی‌های خاص آن به خصوص روش تولید آن که از سالم‌ترین روش‌های تولید کشمش است و علاوه بر سالم بودن، انگور رنگ سبز زیبای خود را حفظ می‌کند، در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا با خواص و ویژگی‌های خاص کشمش سبز قلمی آشنا شوید.

خرید کشمش سبز قلمی

چرا کشمش سبز قلمی از محصولاتی است که افراد بسیاری آن را به سبد خرید خود اضافه می‌کنند؟ کشمش سبز قلمی از محصولات خشکبار به حساب می‌آید که به همراه آجیل یا کنار چای و یا به صورت تنقلات و در پخت شیرینی و غذا مصرف می‌شود. کشمش همچون انگور که از خشک شدن آن به وجود می‌آید؛ شامل ویتامین‌های A و B و مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم، منیزیم و فسفر می‌باشد. کشمش با روش‌های مختلفی تولید می‌شود که می‌تواند در انتخاب شما هنگام خرید اثرگذار باشد. در ادامه روش‌ خاص تولید کشمش سبز قلمی را برای مقایسه با سایر انواع و خرید دقیق‌‌تر توضیح می‌دهیم.

روش اول خشک کردن مستقیم انگور در برابر آفتاب است. دانه‌های شسته شده انگور در مقابل آفتاب مستقیم قرار می‌گیرند و طی فرآیند خشک شدن زیر و رو می‌شوند. این نوع روش خشک کردن طبیعی‌ترین روش خشک کردن است اما به دلیل این که مستقیما در مجاورت نور بوده است؛ رنگ آن کمی مایل به سیاه می‌شود و به سختی مورد توجه خریدار قرار می‌گیرد به این نوع کشمش، کشمش پلویی نیز می‌گویند. روش دوم کشمش سایه خشک است.

این همان روشی است که کشمش سبز قلمی از آن تهیه می‌شود. در این روش قبل از آن‌که انگورها کامل برسند، باغداران از آبیاری تاکستان خودداری می‌کنند. پس از گرفته شدن آب انگورها، آن‌ها را به محل‌های مخصوصی می‌برند و با کمک باد غیر طبیعی مانند باد پنکه خشک می‌کنند. در این روش که سریع و در سایه انجام می‌شود انگورها بدون هیچ گونه مواد شیمیایی رنگ سبز خود را حفظ کرده و باعث توجه خریداران می‌شود. در روش‌های دیگر تهیه کشمش که به آن انگور تیزابی گفته می‌شود؛ انگورها را در ترکیب ماده شیمیایی تیزاب و آب قرار می‌دهند، اگر میزان غلظت تیزاب مناسب نباشد این نوع کشمش برای سلامتی بسیار خطرناک و سرطان‌زا است.

گاهی در کنار تیزاب از گوگرد هم استفاده می‌شود وجود گوگرد سطح کشمش را براق نشان می‌دهد که باتوجه به این نشانه می‌توانید روش تولید آن را تشخیص دهید. گوگرد موجود در این نوع کشمش‌ها برای کلیه بسیار آسیب‌‎رسان است. اما نکته قابل توجه این روش ماندگاری بالای آن است که توجه برخی از خریداران را جلب می‌کند. به صورت کلی تولید صنعتی یا سنتی و روش تولید آن بر قیمت آن اثرگذار است.

توصیه می‌شود در سبد غذایی خود کشمش را به عنوان آجیل شیرین به دلیل فواید زیاد آن بگنجانید. کشمش سبز فواید زیادی برای سلامتی دارد؛ از جمله قند و گلوکز طبیعی موجود در کشمش به مادران باردار و ورزشکاران در رفع خستگی ناشی از بارداری و ایجاد انژی کمک می‌کند همچنین برای سلامت و رشد جنین به دلیل مواد معدنی زیاد و ویتامین‌ها بسیار مفید است.

علاوه بر این می‌توان از تاثیرات مثبت کشمش سبز بر کودکان به موارد زیادی مانند: موثر در رشد جسمی و ذهنی، رفع یبوست، هضم غذا و تقویت حافظه آن‌ها اشاره کرد. از خواص کشمش سبز برای بزرگسالان می‌توان به کاهش ریزش مو به دلیل وجود آهن و ویتامین ب؛ سلامت پوست و کمک به درمان آکنه به دلیل وجود پتاسیم و منیزیم و آنتی اکسیدان؛ کاهش درد استخوان و مفاصل و همچنین جاوگیری از پوکی استخوان به دلیل وجود کلسیم نام برد. کشمش به دلیل دارا بودن قند طبیعی جایگزین مناسبی برای قندهای غیرطبیعی برای مبتلایان به دیابت است. طبع کشمش سبز گرم است و به سلامت قلب و کبد و حافظه کمک می‌کند.

استفاده از کشمش ایران سبز در رژیم لاغری بسیار موثر است. کشمش سبز به دلیل فیبر بالایی که دارد اگر به صورت تنها در زمان ورزش استفاده شود ورزشکار را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد همچنین قند فروکتوز موجود در آن سریع مصرف می‌شود و به کاهش وزن کمک می‌کند. این نوع کشمش سرشار از ید است و می‌تواند یک میان وعده کم نمک مفید باشد.

میزان چربی کشمش بسیار کم و حدود نیم گرم چربی در هر صد گرم و کالری آن چیزی حدود 300 گرم است. کشمش موجود در غذا با فیبر فراوانی که دارد؛ به احساس سیری کمک می‌کند، احساس سیری از بدغذایی و احساس گرسنگی کاذب جلوگیری کرده و به رژیم غذایی سالم کمک می‌کند. وجود فیبر کشمش سبز و میوه خشک بودن آن به حرکت غذا در روده کمک می‌کند و این عامل از یبوست که خود آن عامل چاقی و اضافه وزن است؛ کمک می‌کند.

تصور کلی افراد این است که هرنوع ماده شیرینی برای افراد دیابتی مضر و خطرناک است. اما این تصوری غلط است بسیاری از میوه‌ها و میوه‌های خشک به دلیل وجود قند طبیعی می‌تواند در مصرف غذایی افراد دیابتی گنجانده شود و علاوه بر این کشمش سبز به عنوان یک انتخاب مناسب سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کند.

خوردن کشمش بعد از بعد از وعده غذایی می‌تواند به تنظیم قند خون کمک کند، مواد غذایی که حاوی کربوهیدرات هستند؛ دارای قند پیچیده هستند که باعث بالا رفتن قند خون می‌شود اما قند موجود در کشمش سبز قند ساده‌ای است که به راحتی مصرف شده و تجمع پیدا نمی‌کند. به صورت کلی خوردن متعادل کشمش سبز برای افراد دیابتی نه تنها مضر نیست بلکه به کنترل قند خود آن‌ها کمک کرده و برای سلامتی آن‌ها مفید است.

از عوامل دیگیری که ما را به خرید کشمش سبز ترغیب می‌کند تاثیرات و خواص آن در طب سنتی است. کشمش سبز در التیام بیمار‌ی‌ها و التهاب لثه و دندان به دلیل وجود مواد شیمیایی ضدمیکروبی آن موثر است. تحقیقاتی که بر روی انواع میوه‌های خشک انجام شده نشان داده است که این میوه‌های خشک به خصوص کشمش سبز به دلیل وجود ترکیبات فنلی زیاد، خاصیت آنتی اکسیدان قوی‌تری دارد.

رادیکال‌های آزاد یکی از دلایل سرطان‌های مختلف است؛ مصرف این نوع کشمش سبز نه تنها آنتی اکسیدان بدن شما را بالا می‌برد؛ بلکه کمک می‌کند به سلول‌های بدن آسیب کمتری وارد شود و به این ترتیب از بروز سرطان جلوگیری می‌کند.

 

  • تبلیغات: 
    1. فروش کشمش هرات با ارزان ترین قیمت ممکن
    2. بهترین قیمت کشمش انگوری طلایی
    3. قیمت فروش کشمش سبز کاشمر
    4. خرید و فروش عمده کشمش پلوئی ملایر با بهترین کیفیت

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما